Ombra esquerra
Escut de Ripollet
[r]
ipollet
a | a | a
Imatge de Ripollet
  Inici |
| | Plànol
[Ocupació]
   Departaments
      Administració
      Regidoria de Treball
   Edicions
   Fitxa
   Equipaments Ocupació
      Aules
      Servei d'Ocupació Local
      Tallers
   Ocupació virtual
      Correu a Ocupació
      Impresos
      eFactura
      Contractació Pública
      Licitació Electrònica
   Publicacions oficials
      Acords
      Bans, ordenances i reg.
      Edictes i anuncis
   Serveis
      Activitats ocupacionals
      Noves cases oficis
   Memòria d'actuacions
      Presentació
      Escoles taller
      Obres i serv. int. social
      Tallers d'ocupació
   Projectes en curs
El Ple acorda incrementar el contracte d'atenció domiciliària per atendre les noves necessitats

Imatge
La Covid19 ha fet augmentar en una cinquantena de persones els usuaris del SAD, que ha hagut de crear el servei de compres a domicili.

L'Ajuntament de Ripollet va celebrar el passat dijous, 4 de juny, un Ple extraordinari i urgent on es va aprovar la modificació i pròrroga del contracte administratiu de serveis d'atenció domiciliària (SAD), augmentant el contracte en més de 200.000 euros, fins a un cost total de 987.498,31 € anuals. Tal com ha explicat la regidora de Serveis Socials, Reyes Muñoz, amb aquesta modificació es vol "donar resposta a la situació tan precària que viuen moltes persones a casa seva", adequant el contracte a les necessitats detectades per Serveis Socials, especialment, arrel de la pandèmia de la Covid19.

Aquest contracte, signat el 6 de juny de 2018, serà prorrogat per un any, fins al juny de 2021, amb les condicions econòmiques acordades. Els principals serveis del SAD són d'atenció personal (higiene, vestir, movilitzacions, control de medicació, preparar àpats...), a banda d'algun cas d'auxiliar de la llar (neteja). Durant el confinament per la Covid19 s'ha afegit el servei de compres. Actualment, l'Ajuntament té 145 serveis de SAD actius, que s'han anat reprenent des del decret de serveis mínims per la Covid19 a l'inici de l'estat d'alarma. L'actual situació de crisi ha fet activar el servei de compres a 24 persones i s'han activat 25 nous usuaris d'àpats a domicili, a banda dels 22 que ja teníen.

La regidora ha comentat que l'allargament dels terminis per a aconseguir les prestacions de la Llei de dependència fa que cada vegada més gent demani els serveis domiciliaris que ofereix l'Ajuntament, en no es pot esperar. La regidora ha volgut fer un agraïment explícit a les treballadores d'atenció domiciliària, que ha definit com "un col·lectiu totalment feminitzat, que treballa molt en precari i que en aquesta situació ha estat treballant com a servei essencial, amb uns ingressos molt baixos i amb materials que els hem pogut donar com podíem".

El punt ha comptat amb els vots favorables de Som, C's, PSC i Decidim, que eren els quatre grups presents a la sessió telemàtica, a falta d'ERC. El portaveu del PSC, Lluís Tirado, ha decidit no votar en aquest punt en ser treballador de la cooperativa Suara, adjudicatària del servei, essent comptabilitzat el seu vot com a abstenció. Un gest que ha agraït l'alcalde de Ripollet per la seva "transparència i honestedat".

L'alcalde, Jose M. Osuna, ha finalitzat la sessió amb unes paraules de suport als treballadors de Lidl i a les seves reivindicacions.

NdP

Més imatges:
ImgBox1

4/6/2020


Ombra inferior

[Icona impressora] Consultar la versió per imprimir.
[Icona email] Envia aquesta informació per email






ripollet.cat

SEU-e Ripollet
PAME
Ombra inferior
Ombra dreta

Desenvolupa i redacta: Serveis informàtics & Regidoria de Comunicació  |  2008 © Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00

Amb el suport i confinançament de:

Consell Comarcal      Diputació de Barcelona      Fons Europeu

Generalitat de Catalunya      Ministerio de Trabajo y Seguridad Social      Servei Català Ocupació